sobota 21. prosince 2019

Model letadla pro začátečníka

Roman611: Dobrý den. Chtěl bych začít s tímto úchvatným koníčkem. Jsem bez zkušeností s létáním ...

... dále pokračuje diskuze bez akceptovatelného výsledku až zhruba po tuto odpověď:

Petr Budai: Betu 1400 za 3.000Kč považuji za vyhozené peníze. Vysílač není programovatelný a bude ho potíž použít pro další modely. Dál bude model pro začátečníka rychlý a má moc ovládaných prvků.
Navrhuji tyto postupy:

1) Step-one kompletní set s módem 1 za 3999,-Kč(https://www.rc-factory.cz/letadla/komplety/rc-factory-kompletni-set-pro-uplne-zacatecniky), vše je nové a není problém sehnat ND. Je to hodné letadlo, odpustí mnohé chyby začátečníkům.

nebo

2) Step-one bez RC soupravy za 2599,- Kč (https://www.rc-factory.cz/letadla/komplety/rc-factory-kompletni-set-pro-uplne-zacatecniky-3). Až to postavíš nákup RC soupravy FlySky FS i-6 za 1499,-Kč (https://www.rc-factory.cz/homepage-folder/flysky-rc-souprava-flysky-fs-i-6) . Přeplatíš sice 99,-Kč, ale pokud zjistíš, že stavba modelů Tě nebaví, zkusíš jít cestou létačů kupujících RTF modely a pouze létají nebo si najdeš jiného koníčka.

Woita: Petře, určitě nesouhlasím s tím, že Beta bude moc rychlá. Určitě jsi jí nikdy neřídil, jinak bys tohle nemohl napsat. Letí to s mírným protivětrem krokem, přistání je velmi snadné. Létá to s motorem a i to plachtí bez motoru. Je to dokonalé první letadlo, moc ovládaných prvků není - na směrovku nemusí pilot sahat, může ovládat křidélka + výškovka a bohatě to uřídí.Sám jsem jí neměl (bohužel), ale několik kámošů okolo ano, občas jsem si na to i sáhnul a je to prostě fajn.
Ty 3000 to nedokážu okomentovat, pro někoho moc, pro někoho to nestojí za řeč.
V čem s tebou souhlasím, to je názor na vysílačku. Ani ten 5-ti kanál bych nebral (moooožná do začátku, to snad jo...), ale rozhodně pokud modelář bude pokračovat, tak stejně brzy pořídí Auroru nebo tak něco. S ohledem na budoucnost je na zvážení, jestli tu Auroru (nebo pod.) nepořídit hned. Ale nutné to taky není, jen to v důsledku (výhled 1-2 roky) trochu celkově zlevní a také zpříjemní.

Asi bych šel cestou té méně ohrané Bety co zde někdo nabízel o pár řádků výše (ne tu olepenou) + bych koupil lepší vysílačku ala Aurora nebo FlySky.

Takto je to můj názor ve snaze pomoci začátečníkovi, leckdo může mít jiný...

DAF: Beta, a další klony, dokáže létat opravdu přiměřeně pomalu. Navíc je relativně velká, takže s ní může výš, aby ml prostor na opravu (výška na 3 chyby). Zatím jsem s tím já osobně moc nenalétal, ale jeví se, že má přiměřené začátečnické vlastnosti.

BoBik_CZ: Na té Betě jsem se létat naučil. Ano byly tam karamboly, ale ne kvůli letadlu. Paradoxně několik prvních startů bylo OK, ale jak rostlo sebevědomí . . . škoda mluvit.

Netvrdím, že je to nejlepší letadlo na učení, ale z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že je určitě vhodným kandidátem na první RC model.

K tomu Cadetu: jasně, je to vysílačka s naprosto nulovým potenciálem. Ale já na ni odlítal celou první sezonu. A jsem rád, protože stojí doslova pár stovek a názor na to, jakou vysílačku budu potřebovat/chtít jsem si udělal až během té první sezony. Kdybych se měl rozhodnout pro výběr vysílače úplně na začátku, tak by se klidně mohlo stát, že koupím něco zbytečně drahého nebo naopak něco dražšího než Cadet, ale pro moji budoucnost stejně obtížně použitelného.

A k debatě o ceně: ono je třeba si uvědomit, že tohle není úplně levný koníček.

pozn. JIO - to podtržení je mé zdůraznění tohoto (podle mě) podstatného faktu.