pondělí 27. dubna 2020

Zajištění částí křídel

martinni: Štve mě zajišťování uší k centroplánu izolepou, fólie se odlepuje, nedá se sloupnou izolepa atd. Nemáte někdo vyzkoušené zajištění uší-centrální část křídla na magnety. Případně jak velké máte magnety, které spolehlivě uši udrží při výstřelu gumicukem?

Chamber: Na K2000 mám magnety průměr 8mm centr-ucho a zatím létám dle originálu bez pojištění izolepou. Jen se to secvakne na magnet.
Na Starmade mám magnety průměr 12mm centr-ucho, ale zde to pro jistotu pojišťuji cca 5cm izolepy přehnutou přes náběžku. Je tam trochu vůle po napnutí potahu (slabá koncová žebra).
Magnety cca v 1/3 hloubky křídla.
Jinak na centru i na uchu mám nalepenou po celém obvodu zhora i zdola průhlednou izolepu, aby se netrhal potah.
Gumicuk - 15m gumy (žlutá 8/4) 100m silon, natahuji 30-35 kroků.

czbobo: Já používám elektrikářskou pásku. Drží tak akorát a neodlepuje fólii při strhávání po létání. Nemám problém kde je konec a jak jej najít, Tesa páska a jiné izolepy jsou sice průhledné, ale mají na fólii velkou přilnavost. A co víc, elektrikářské pásky jsou v různých barvách - černá, hnědá, žlutá a jiné.

sramy: Létám RCVS podobná kategorie a křídla hlavně uši zajišťuji též izolepou jen vrchní část + přesah pod křídlem cca do 10mm, a aby se neodtrhávala fólie při rozebírání, mám podlepeno též izolepou s přesahem cca 20mm.

saro.j: Na mojich strojoch Pures č1, Pures č2 a X dream, istím uši len pomocou magnetov. Prídržná sila je dostatočná.

Na každom stroji to mám iné. Dávam magnety pred hlavný nosník a do odtokovky, to zaručuje optimálny dotyk po dĺžke profilu. Modely mám teraz mimo bytu, ale pamätám že X dream má vpredu magnet fí 5x4 a v odtokovke nejaký plochý.

kocour: To odlepování folie se dá vyřešit tím, že okraj ucha i vnitřní části nalepím širší izolepu, kterou případně i v místech, kde by se mohla odchlipovat, pojistím vteřiňákem. K zakrytí mezer mezi těmito částmi pak na tu spodní použiju užší izolepu. Při demontáži se sundává jen to horní (užší) izolepa. Ta spodní zůstává.

ORLA: (ke zdroji magnetů) Skús sa mrknúť na UNIMAGNET.