sobota 2. ledna 2010

Spevnenie povrchu u penového modelu

cevaro: Chcel by som spevniť povrch penového (EPS, EPP) modelu. Nejde mi ani tak o prevádzkovú pevnosť (tá je daná konštrukciou modelu), ani o "havarijnú" pevnosť (keď to spadne, aj tak treba reparovať).
Ide mi o to, aby model nebol náchylný na rôzne otlačenia prstami alebo na odery pri pristávaní na trávu a podobne... Skúšal som rôzne impregnácie zriedeným styrolepom alebo polyuretanovým lakom. Určitá tvrdosť nastala, ale nie je to ono.
Vyselektoval som dve možnosti:
1) laminovať tkaninou
2) potiahnúť papierom

Otázky:
1) koľko vrstiev? gramáž? vákuovať?
2) koľko vrstiev? aký papier?
Čo a ako by ste to riešili vy?
Prosím o rady, postupy, ale hlavne o praktické skúsenosti.

igor: uputance smo potahovali rysom ... obojstranne prelakovanym, vakuovanum epoxydom, a potom normalne lakovanym, striekanym atd ... niekolkonasobnou havariou sa ukazalo ze je to skoro nerozbitne http://www.netax.sk/hexoft/stunt/thetiny.htm

veka: co furt... na fotkách je combatový eroplán z roku 2003, který už zažil několik kolmých zápichů do zeměkoule.
Křídlo je bílý PS + olaminovaná kladívková čtvrtka. . Tkanina (33g/m2), orientovaná pod 45st + čtvrtka ,byly nalaminovány na negativí nástřik barvy na sklo.Odvákuovano a následně potah nalepený na plné jádro. Po vytvrzení jsem jádro vylehčil na stěnu tl.5mm .

Výsledek = hmotnostně přijatelné ,betonové, nezničitelné křídlo, s perfektním povrchem, bez potřeby jakýchkoli dalších úprav( broušením tmelením...).

Křídlo bylo již několikrát opravováno.Po ráně vypadá jako pomačkaný pytlík od cukru...

Vždy jsem odlepil koncové řebro (folie se tří vstev skla 80g/m2) vysypal kuličky PS,trochu vyrovnal pomuchlaný potah a foukl dovnitř PUR pěnu. Křídlo jsem na den strčil do negativních přířezů ,zatížil a počkal až se PUR pěna vyřádí. Následně jsem začistil přetoky , přilepil zpět koncové řebro a lítá se dál.
Faktem je ,že pěna zvedá hmotnost a letadlo z původních 1400g, po opravách nakynulo na 1700g .
Nárust hmotnosti a skrkvaný potah , nijak neubrali na dobrých letových vlastnostech modelu - teda ,já to nejsem schopen poznat
náhled náhled náhled náhled náhled náhled