čtvrtek 11. října 2007

Jak nalepit obtisk, aby držel na polystyténu?

holpecka: Co pod obtisk, aby držel na pronovém barveném povrchu (Formoplast)? Jde mi o to, jestli a čím povrch impregnovat, po nanesení obtisku na SOP(čistý pron) se mi obtisk totiž loupe. Nebo to přelakovat něčím až potom?

dr.discus: Já na modely od AlfaModel dám nejdřív obtisky, po umístění pomačkám kouskem molitanu, nechám uschnout a pak přestříknu lakem.Takovej ten super lak co se s ním stříkají např.dekorační květiny atd., název jsem teď zapomněl

holpecka: Díky, já jsem někde slyšel(nebo četl),že se to pod tím natře nějakým lepidlem nebo tak nějak. Právě na té SOP mi to nedrželo vůbec, tam by to ani nemělo smysl potom něčím stříkat.

dr.discus: Někdy se chybuje tím, že se obtisk hodí do vody a čeká se až se odlepí, jenže tím se vypláchne i lepidlo. Má se to dělat tak, že se jen namočí a vytáhne z vody a čeká se až se uvolní. Pokud je málo lepidla tak stačí ředěný Herkules. Ale ten lak opravdu vřele doporučuji- udělá jednotný lesk/mat a hlavně zabrání poškození obtisku. Myslím, že to je tenhle:
http://motipdupli.com/webgate/WG_5_2.nsf/ContentByKey/TWUR-57KJUM-DE-p

bida: tenhle papá PPS http://www.motipdupli.cz/article.asp?nArticleID=172&nLanguageID=1

dr.discus: Ten má stejnou etiketu ?

bida: právě,psal jsem že jsou dva...i u nás v OBI...