pondělí 23. dubna 2012

Seřízení křídel dvojplošníka

gevzen: Daleko horší bylo seřízení těch dvou křídel. Tady na fóru co člověk  to jiný názor,tak uvidíme.

RCmodely: Tady jsou jen tři názory: 1.větší úhel na horním, 2. větší úhel na spodním. 3. vše v nule 
Já používám větší na horním.

Pucmeloud: DSA od S.Vráblíka používá dolní -0,75°a horní-3,5°.

SUP:  Preferuji spodní v 0 a horní + 1,5 o trojplochu spodní v 0 prostředek +1 a vrch + 2 .

gevzen: Tak to je přesně ono o čem jsem psal,Co člověk to jiná zkušenost.  Dal jsem větší ůhel na spodním a nechám se 1.května překvapit jak se to bude chovat.

RC modely: podle typu, sportovní může být v plusové nule, vrchní 1-1,5stupňů První válka dolní 1,5 horní 2,5 třeba. Je to můj názor a moje zvyklost, vždy jsem to tak dělal a vždy to bylo v pohodě u letadel s předsunutým horním křídlem. samozřejmě negativy na konci křídel. Dvouplošného akrobata jsem nikdy nestavěl, ale asi bych volil dolní 0 vrchní plusová 0 - 0.5 bez negativů. Prosím nekamenova

sana:  jenom přidám,že dost záleží i na použitém profilu

gevzen: Tak podobně jsem se rozhodl,beru to jako letadlo meziválečného období.
Někde jsem se dočetl,že při malých rychlostech ztrácí dolní křídlo až 25procent účinosti.

bulldog: Pane kolego....podívej sem http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a-pevnostni-dimenzovani-modelu/
Já to tak dělám a lítá mi to.Je pravda,že taky záleží na profilu. Třeba autostabilní profily to mají právě jak píše Sana, ale létá mu to.

Ale pozor abys neudělal chybu jako já.
Jaký máš přípravek na měření?
Jestli jsou to dva vinkle proti sobě /náběžka odtokovka/,tak to je dobré jen na souměrný profil,protože nos profilu,který není souměrný má tětivu profilu někde jinde v náběžce vlivem nesouměrného nosu výš,než souměrný profil,který má osu profilu přesně ve vrcholu vinklu.
.Může se stát,že uděláš seřízení profilu 0 st. a ve skutečnosti bude třeba +0,75 stupňů.