neděle 30. září 2012

Maskovací páska při stříkání laku

EPP (řezaný) stříkám lihovými barvami Agama. Ostré přechody maskuji pásky kancelářského papíru fixovanými špendlíky k EPP. Maskovací pásky je třeba co nejvíce napnout aby nedošlo k podfouknutí barvy. Na stříkání používám pistoli Revell a spešl kitařský kompresor. Jednou jsem použil na EPP stříkaný do formy barvy Tamyia ve spreji určené na lexanové karoserie. Maskování páskou s lepivou vrstvou bylo vyloučeno, tak jsem maskoval jak výše uvedenon a výsledek byl O.K. Difúsní přechody (nebo hádky na trupech něm. letadel) od ruky. To ale vyžaduje regulaci tlaku kompresoru a nastavení poměru vzduch/barva na stříkací pistoli.


RedAce: Ja ted barvim FunCuba a delam to tak, ze na prechody pouzivam "recyklovanou" maskovaci pasku. Proste vemu pasku, kterou uz jsem nekde pouzil, pripadne novou a parkrat ji na neco nalepim a odlepim a ona potom lepi mnohem mene. Na barvu (musi byt dobre zaschla) ji pak opatrne nalepim, prilis na to netlacim a co nejrychleji po nastrikani zase OPATRNE odlepim. Delal sem to tak zatim na dvou plochach (barva RC Styro strikana na ELAPOR) a barva mi na pasce nezustala zadna.

v obchodě s barvy laky mi poradil prodavač čistě náhodou taky modelář, že skvělá je krycí páska od BODY na autokaroserie. Drží o něco lépe než krepová a nebere barvu dolu z EPP. Je podobná klasické papírové papírové a cena taky dobrá. Velký balení šířky 3 cm za 42,- Kč. O víkendu jsem ji zkoušel a kryje výborně - už žádná podfouknutí barvy pod pásku