pondělí 9. července 2012

PUREX

Pozn. JIO:  tyto příspěvky vznikly v různém čase a jsou zde sloučeny do jednoho tématu jako pokračování dotazu
zz: lepím Soudalem 66A(D4)dva kusy PS k sobě a po cca 3h jsem šel zkontrolovat jestli už vytvrdlo a zjistil jsem, že mám spoj vyleptaný do nevzhledné cca 1cm široké mezery.
 náhled
mxdan: Z PU lepidel od Soudalu jedině 66A má v technickém listu informaci, že není vhodné na PS: http://www.soudal.cz/produkty/konstrukcni-lepidla . Ve složení najdete kombinaci xylen/etylbenzen (u EB 1 až 25% !?!), na rozdíl od ostatních, což může být ten problém.
Chtěl jsem se pro porovnání kouknout na technický a bezpečnostní list Purexu. Zjistil jsem, že něco takového neexistuje, resp. pod tímhle jménem se dočtete jen o jakýchsi čistících přípravcích. Nicméně na nálepce od Purexu je napsáno "Lepidlo 45P" a ejhle, shodou okolností na seznamu "konstrukčních" lepidel od Soudalu se jedno PU lepidlo jmenuje stejně, EB neobsahuje a jeho použití na PS se v technickém listu taky nevylučuje...
Proč používáš zrovna 66A a ne ostatní, pro která by PS neměl být problém?
 
MartinP:
Purex=Soudal 66A(40)
Purex Rapid=Soudal 45

bida: pokud vím tak do naší výroby jde Soudal 66(40) což je Purex Standart,Soudal 45P je Purex Rapid. Klidně si kupuj flašku za polovinu, ale uvaž jestli ji za rozumný čas spotřebuješ než vyschne. Až budeš mít linku na plnění tak poznáš že není zadarmo. Pokud jde o kvalitu lepidla tak je pravda že se liší, ale to jsou pouze procenta těžko postřehnutelná. Spíše stačí když jej nechá někdo nezodpovědný na cestě k zákazníkovi několikrát za sebou třeba zmrznout. Ovšem to je jen střípek toho proč lepidlo nefunguje, příčin je více a pokud se sejdou je vymalováno

mxdan:  Z toho seznamu bych si já vybral 40P nebo 45P ("originál Purex"). Nevěděl jsem, jestli pro výběr 66A není nějaký jiný důvod, třeba viskozita nebo intenzita vypěnění - ale tyhle údaje nejsou k dispozici.
Bez problémů by měl být i ekvivalent od Den Braven nebo Icema (ta by měla být znatelně řidší, hlavně 145/12). Icemu lidi úspěšně používají, Braven nevím.