středa 31. srpna 2016

Kopyto pro laminování krytu motoru

Woita: Potřebuji udělat kapotu na mého naháče, co mám rozdělaného. Nikdy jsem takovou kapotu netvořil, tak bych zde poprosil zkušené o jakékoliv rady a tipy, jak postupovat.
Do obrázku jsem načmáral červenou barvou motor a zeleně tu plánovanou kapotu (haubnu). Za ní směrem dozadu bude ještě nějaký kousek "karoserie" - jen jednoduchý tvar hranatého "U", tu bych udělal z rovných desek nebo raději také laminoval jako jeden kus - ještě nevím, vše vzniká divoce a za pochodu. Ta kapota by pak byla nasazená přes tu karoserii, mezi nimi je přípustná mezera (tedy kapota klidně volnější než ta karoserie).

Mám základní myšlenku: Pokusil bych se vysochat tvar kapoty jako kopyto z polystyrenu nebo podobné pěnové hmoty. Toto kopyto bych potom (asi nějak naseparované) oplácal sádrou, aby mi vznikla forma. Tuto sádrovou formu zevnitř opracovat, podélně rozříznout (dvoudílná forma). Možná že ty dva díly formy se dělají tak, že už při tom oplácávání se vloží nějaká fólie (igelit?) ale to se mi moc nezdá.

No a pak vlastní laminování do negativní formy: Předpokládám že bych si nastříhal kousky látky, ty bych kladl do formy dle okamžité potřeby, prosycoval L285-kou, přihlazoval štětcem a takto by mi uvnitř vznikla ta kapota.

S laminováním mám už nějaké malé zkušenosti, dělal jsem ale zatím samé jednoduché rovné tvary a hlavně desky z uhlíku (s odsávací rohoží), což se mi vše celkem zdařilo.

Příloha:
Kapota.jpg

dudaj: zkusím stručně.
extruďák obrousit,napustit epoxidem,obrousit,olaminovat 80tkou sklem 2 vrstvy - každou zvlášť a obrušovat.
přetmelit a stříknout plničem a leštit.
Separovat voskem 8x. vždy nechat důkladně proschnout.(2 hod)
vyříznout překližku a udělat s její pomocí dělící rovinu. navrtat do ní dvě dirky na 2 mm čepy.taky separovat.
natřít gelcoatem, nebo stříknout PVA a natřít vrstvou epoxidu a nechat cca 1 hodinu.
Natřít znovu a laminovat formu -stačí 6 vrstev 80 tky tkaniny, nebo ekvivalent jiných tkanin.
do formy po zatvrdnutí svrtat dirky pro čep.
odstranit překližku a zopakovat vše na druhé straně . před laminováním zasunout čepy.
nechat důkladně vytvrdnout a uvolnit opatrně z kopyta.
Pokud se ti to na poprvé podaří, gratuluji.
Ale jednou se začít musí 
No a laminování do formy po důkladném naseparování je už legrace.

RCModely: Mám základní myšlenku: Pokusil bych se vysochat tvar kapoty jako kopyto z polystyrenu nebo podobné pěnové hmoty. NELZE NASEPAROVAT, MUSEL BY JSI POVRCH NATŘÍT EPOXIDEM A TMELIT, NEBO POTÁHNOUT LEPÍCÍ PÁSKOU, PAK SEPAROVAT  Toto kopyto bych potom (asi nějak naseparované) oplácal sádrou, aby mi vznikla forma. Tuto sádrovou formu zevnitř opracovat, SÁDRU OPĚT NENASEPARUJEŠ, JE TŘEBA JI NĚKOLIKRÁT NATRÍT TŘEBA NITREM NEBO POUŽÍT POSTUP ZVEŘEJNĚNÝ V RCM 4/2016 STR.42-43 DĚLÍCÍ ROVINU BYCH DĚLAL HNED ROZŘEZÁVÁNÍ SE VYHNI. podélně rozříznout (dvoudílná forma). Možná že ty dva díly formy se dělají tak, že už při tom oplácávání se vloží nějaká fólie (igelit?) ale to se mi moc nezdá.

No a pak vlastní laminování do negativní formy: Předpokládám že bych si nastříhal kousky látky, ty bych kladl TKANINA JE TVÁRNÁ, TAK SE TO DÁ VYLAMINOVAT Z JEDNOHO KUSU. do formy dle okamžité potřeby, prosycoval L285-kou, přihlazoval štětcem a takto by mi uvnitř vznikla ta kapota.

Moc děkuji za jakékoliv rady a tipy! OVŠEM NEJLEPŠÍ JE UDĚLAT LAMINÁTOVOU JEDNODUCHOU FORMU, NEBO SI OBĚ PŮLKY FOREM ODVAKUOVAT Z PLASTU. VŠECHNY ZPŮSOBY JSOU POPSÁNY V RCM.
SLOŽITÉMU A ZDLOUHAVÉMU SEPAROVÁNÍ SE VYHNI, STAČÍ JEDNA VRSTVA PASTY NA PARKETY (PULIPASTA,- IRINE. TAKY ZÁLEŽÍ, JAKÝ CHCEŠ DOCÍLIT POVRCH POKUD CHCEŠ JEDEN KUS ZVOLIL BYCH KOPYTO Z POLYSTYRÉNU, POLEPIT SAMOLEPÍCÍ PÁSKOU NASEPAROVAT A PŘELAMINOVAT. PŘEBROUSIT A PŘETMELIT 4VRSTVY MILESI